Update... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lara Hermse - WaarBenJij.nu Update... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lara Hermse - WaarBenJij.nu

Update...

Blijf op de hoogte en volg Lara

25 Juli 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo trouwe volgers ;)

Weer een update omdat het al even geleden is dat ik iets geschreven heb. Om te beginnen ben ik gister verhuisd. Ik woon nu bij twee Nederlandse meisjes in het huis op SOS kinderdorp. Ze heten Marieke en Aimee. Het is echt gezellig en een fijnere plek op te wonen. De reden dat ik verhuisd ben is omdat er een conflict was met de huisbaas en mij. Er waren een hoop dingen onduidelijk, daarnaast kon de beste man zijn rol als huisbaas niet zo goed scheiden en zag hij vooral een mooie blondine door zijn tuin hupsen...
Naja jullie kennen mij allemaal en weten dus hoe woest aantrekkelijk ik kan zijn zonder het door te hebben ;).

haha maar alle gekheid op een stokkie, ik ben blij dat ik weg ben. De plek waar ik nu woon is eigenlijk voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen om welke reden dan ook. Hier worden ze opgevangen en begeleid. Ze gaan gewoon naar school en hebben "tantes" die ze verzorgen. De sfeer is goed en het hek en het hondje beschermen ons een beetje hopelijk.

Afgelopen weekend ben ik met de klas waar ik college mee volg het binnenland in geweest. De boven Suriname excursie heette de reis. Het was super! Er waren vooral Hindoestaanse mensen, deze zijn erg gereserveerd, maar nadat ik ze een soort lama`s uitgelegd heb sloeg de sfeer om. Ze werden losser, gingen lachen en het was echt super gezellig!! Misschien moet ik toch maar de entertainment in gaan...
Maar wat de dames vooral konden was goed koken!! Jummie moksie lesie, bakabane, heerlijke kousenband, aardvruchten. ik heb iedere avond twee borden genomen!!

Het was zo leuk dat ze mij mee gaan nemen volgend weekend naar Cola kreek dit is een plek om te zwemmen met helend water (de helende werking komt omdat het water een cola kleur heeft door de humus van de bladeren die opgelost is in het water)... er aantrekkelijk natuurlijk, maar wie weet welke geheimen het bos nu weer voor mij in petto heeft.

Ze ze zeggen dat niet muggen erger is dan muggen maar dat tegendeel wordt hier bewezen!! De muggen zijn erruggh!! Ik word er helemaal gek van, jeuken. Sommige muggen veroorzaken geen jeuk maar de muggen in dit huis wel!

Mijn maatje Maartje gaat maandag naar huis, ik vind het jammer! Ik heb besloten om tot het einde hier in Suriname te blijven en geen tripje meer naar Curacao te maken. Er is nog veel te zien en te beleven en eigenlijk heb ik het erg goed naar mijn zin hier. Ik wil ook niet meer terug!!

Er is mij een baan aangeboden op een Nederlandse priveschool! Voor een jaar als aardrijkskunde docent lesgeven.... maar tsja zoals jullie weten heb ik al getekend op het Sint Jans lyceum in Den Bosch. Het was wel een super vet aanbod en verleidelijk om aan te nemen en het andere af te zeggen. In mijn achterhoofd hoorde ik de stem van mijn moeder die zei: Lara het is verstandiger als je eerst in Nederland iets op gaat bouwen en op je cv gaat zetten en daarna naar het buitenland gaat.
Dus ik heb het advies dat het stemmetje in mijn hoofd zei aangenomen, haha, eerst het een dan het ander he mam ;).

Ik heb even een zwaar momentje, dat komt door het verhuizen en dat we midden in de periode zitten dat ik hier ben, het verhuizen en de vermoeidheid. Gister heb ik met pap en mam gebeld en dat was wel even fijn. Nu heb ik heel even zin om in Nederland te zijn... ook al weet ik dat ik daar na een uur alweer genoeg van zou hebben.

Morgen ga ik naar de reuze schildpadden kijken! Hopelijk zien we ze. We rijden om 16:00 naar Matapica om hier vervolgens met de boot naar een eilandje te gaan en de hele nacht op te blijven en te wachten totdat de schildpadden komen... of niet als je pech hebt. Daarna rijden we weer terug en zijn we rond de middag weer in Paramaribo. Ik hoop zo vurig dat we ze gaan zien! We gaan met zijn 4tjes: Maartje, Aimee en Marieke en ik, daarnaast gaat Fred mee onze reisleider :P Fred is een Surinamer, het is geniaal hoe sommige mensen hier heten!

De internet tijd is weer op... de volgende keer schrijf ik weer meer. Duimen dat ik morgen schildpadden zie! Ik laat het jullie weten.

Dikke plakkerige zweterige kus van Lara

  • 25 Juli 2012 - 19:43

    Lara O'hanlon:

    Hallo Lara ver weg!

    Wat beleef je leuke avonturen en maak je spannende dingen mee...en toch ook nog aanbidders :-)
    De Surinaamse keuken is wereldberoemd en we verwachten je dan ook terug met "Surinaamse" billen....
    Je gaat vast voor ons een potje koken met de allerlekkerste dingen als je weer terug bent!
    Kijk maar of je die privéschool niet warm kunt houden is misschien zo gek nog niet als vakantieadresje.
    Maak nog veel plezier en kijk je ogen uit!

    Rémy en Marja
    Ps, lees wat boekjes van Redmond O'hanlon terwijl je daar zit!

  • 25 Juli 2012 - 23:19

    Nathalie:

    Heej Lara,

    Het gaat lekker daar zo te horen. Nog last van die stekels trouwens?
    Enne van die baan....ik zou toch ff checken wat ze je allemaal kunnen bieden. Jaartje buitenland staat volgens mij super op je cv. Als je eenmaal in Nederland aan de bak bent komt het er waarschijnlijk niet meer van. Enneh voor als je terug bent...hoor ik ook graag welke Surinaamse recepten je rijker bent ;)

    X Nat

  • 26 Juli 2012 - 11:30

    Hein:

    Sow, je maakt genoeg mee daar! Wel gaaf dat je echt op avontuur kunt zogauw je de natuur in gaat.
    Geniet er maar van ;)

  • 06 Augustus 2012 - 21:08

    Moedrs:

    hoi hoi
    goed gedaan meisje:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

traveling - hiking - snowboarding - surfing - horseriding - reading - writing - teacher geografie

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7612

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 09 Mei 2016

Studiereis Zuid-Afrika

07 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Sufing at Taghazout

26 December 2015 - 02 Januari 2016

Snowboard vakantie Les Deux Alpes

26 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Surfvakantie zomer 2015

02 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

het laatste stukje van mijn studie tot docent AK!

Landen bezocht: