De eerste indruk.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lara Hermse - WaarBenJij.nu De eerste indruk.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lara Hermse - WaarBenJij.nu

De eerste indruk....

Door: Larissahermse

Blijf op de hoogte en volg Lara

04 Juli 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Mijn eerste bericht geschreven vanaf het balkon van de buurman. Eergister ben ik aangekomen in Su, ik kreeg erg warmwelkom door de oom van mijn huisbaas Marcel, hij heeft mij op het vliegveld opgehaald en naar mijn huis gebracht. Ik heb een heel huis voor mij alleen omdat er verder geen andere huurders zijn! Meer ruimte dan op mijn kamertje in "het Nest"!! De eerste avond heb ik heerlijk zitten praten met de vader van Marcel, echt een lieve oude meneer. Ik ben om 01:00 naar bed gegaan en besefte me dat ik toen al meer dan 24uur wakker was (tijdverschil).

Op het vliegveld heb ik Maartje ontmoet een meid die ook alleen op reis is, we hebben nummers uitgewisseld en op dan twee op het terras wat gegeten en gedronken. Ze werkt een straat bij mijn huis vandaan en komt mij zo ophalen om de stad te gaan bekijken.

Ik heb een fiets! Hij is beter dan de fiets die ik in Tilburg heb! Echt top!

Het is erg warm... Nogal logisch maar ik moet erg wennen, zweet als een otter en wil te veel in een te korte tijd...

De mensen zijn erg innemend en vriendelijk, iedereen helpt je of wijst je de weg.

Gister heb ik een hangmat gekocht die nu naast mijn huis in de tuin hangt lekker in de schaduw.

Mijn huisbaas is echt top trouwens gister heeft hij mij naar de vreemdelingen dienst gebracht, omdat ik 6 weken blijf heb ik een extra stempel nodig om legaal te blijven. Daarna zijn we naar Parvatischool gegaan en heb ik wat handen geschud. Het is een gebouw met twee vleugels in de ene zit het voortgezet jongeren onderwijs en in de andere de mulo. Er zijn denk ik 8 lokalen. De ramen bestaan uit kippengaas en in het lokaal staan tafels en stoelen en een bord.... Spannend. Mijn docent Martin de Wolf kende ze ook al, ik treed in zijn voetsporen :)
Stage begint volgende week omdat er nu tentamens zijn. Top!

Morgen ga ik naar het IOL voor college. Misschien ga ik dit weekend de binnenlanden in maar dan mis ik college en dat in de eerste week... Hmmm dubio.

Heerlijk! Het is echt heerlijk hier :) Maartje laat erg lang op zich wachten... Ik ga nu de stad in het duurt mij te lang :p

Dikke kus vanuit het relaxte Suriname

Lara

  • 05 Juli 2012 - 19:46

    Jerney:

    lekker genieten nichtje!!
    tot snel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

traveling - hiking - snowboarding - surfing - horseriding - reading - writing - teacher geografie

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 7645

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 09 Mei 2016

Studiereis Zuid-Afrika

07 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Sufing at Taghazout

26 December 2015 - 02 Januari 2016

Snowboard vakantie Les Deux Alpes

26 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Surfvakantie zomer 2015

02 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

het laatste stukje van mijn studie tot docent AK!

Landen bezocht: